Repertuar na marzec

 

 Zapraszamy do naszego kina w marcu. Wracamy z cyklem "Aktorzy na Bielanach"!!!

 

8 III

A oni dalej grzeszą, dobry Boże! (2021)

 

15 III

Boscy (2021)

 

22 III

„Aktorzy na Bielanach:

ADAM WORONOWICZ

„Teściowie”

 

29 III

Familijne środy

Detektyw Bruno (2022)

 

OMÓWIENIA:

 

A oni dalej grzeszą, dobry Boże! (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komedia

produkcja: Francja

reżyseria: Philippe de Chauveron

scenariusz: Philippe de Chauveron, Guy Laurent

zdjęcia: Chrisrian Abomnes

muzyka: Matthieu Gonet

obsada: Christian Clavier, Chantal Lauby, Ary Abittan, Frederic Chau, Medi Sadoun, Noom Diawara

dystrybutor: GUTEK FILM

kat. wiek.: 12

czas trwania: 1 godz. 38 min.

40 lat minęło… Państwo Verneuil mają co świętować! Taki staż małżeński to nie w kij dmuchał - i zdaniem ich córek świetna okazja, by zorganizować huczną imprezę-niespodziankę. I tak oto na przyjęcie z różnych zakątków świata przyjeżdżają rodzice Rachida, Davida, Chao i Charles’a. Jeśli wcześniej państwo Verneuil myśleli, że czterech nietuzinkowych zięciów to już za wiele, to teraz czeka ich prawdziwe trzęsienie ziemi.

Kolejna część hitu "Za jakie grzechy, dobry Boże?"

 

Boscy (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komediodramat

produkcja: Argentyna, Hiszpania

reżyseria: Mariano Cohn, Gaston Duprat

scenariusz: Gaston Duprat, Mariano Cohn

zdjęcia: Arnau Valls Colomer

obsada: Penelope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martinez, Jose Luis Gomez

dystrybutor: Kino Świat

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 50 min.

Ekscentryczny milioner postanawia stworzyć film, dzięki któremu zapisze się w historii. Aby tego dokonać, sięga po najlepszych z najlepszych. Na fotelu reżysera zasiada więc równie sławna co kontrowersyjna Lola Cuevas, która do głównych ról w filmie angażuje prawdziwe aktorskie legendy: hollywoodzkiego amanta Félixa Rivero oraz ikonę teatru Ivána Torresa. Problem w tym, że obaj panowie, choć w swoich kategoriach osiągnęli i zdobyli już wszystko, cierpią na przerost ego i delikatnie mówiąc, nieszczególnie za sobą przepadają.

Film w filmie, zabawna satyra na środowisko filmowe i świetne aktorskie trio: Penelope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martinez.

 

 

Teściowie (2022)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komedia

produkcja: Polska

reżyseria: Jakub Michalczuk

scenariusz: Marek Modzelewski

zdjęcia: Michał Englert

muzyka: Jerzy Rogiewicz

obsada: Maja Ostaszewska, Marcin Dorociński, Izabela Kuna, Adam Woronowicz

dystrybutor: Next Film

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 21 min.

Czego nie może zabraknąć na weselu? Dobrego jadła i napitku, skocznej muzyki, nieśmiertelnych weselnych konkursów, tortu… Państwa młodych? Eee, niekoniecznie.

Może nawet lepiej, jak ich nie będzie, bo rodzice obojga będą mogli wreszcie powiedzieć sobie dosadnie, co naprawdę o sobie myślą. I impreza zrobi się naprawdę wybuchowa.

Dwa świetne tandemy aktorskie: Kuna-Woronowicz i Ostaszewska-Dorociński jako teściowie w komedii Jakuba Michalczuka.

Nagrody

2021 - Vanouver, MFF - Nagroda Publiczności - Jakub Michalczuk

 

 

ADAM WORONOWICZ

Aktor TR Warszawa. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (obecnie Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie).

Debiutował w 1997 r. rolą Wojtka Chrońca Sobuścyna w spektaklu „Śleboda” w reż. Waldemara Śmigasiewicza w Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie. Po studiach w latach 1997-2001 związany był z Teatrem Rozmaitości (obecnie TR Warszawa), gdzie zagrał w “Testamencie Psa” w reż. Piotra Cieplaka (1997), “Dogu” w reż. Bożeny Suchockiej-Kozakiewicz (1998), “Skórze Węża” w reż. Piotra Cieplaka (1998), “Słowach Bożych” w reż. Piotra Tomaszuka (1998) oraz “Hamlecie” w reż. Krzysztofa Warlikowskiego (1999). W latach 2001-2010 był członkiem zespołu Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera, gdzie zagrał m.in. w spektaklach: „Król Lear” (2005) oraz „Słomkowy kapelusz” (2001) w reż. Piotra Cieplaka; „Kształt rzeczy” (2002) i „Białe małżeństwo” (2003) w reż. Grzegorza Wiśniewskiego, „Powrót na pustynię” w reż. Anny Augustynowicz (2004), „Pornografia” (2008) i „Kieszonkowy atlas kobiet” (2009) w reż. Waldemara Śmigasiewicza. Gościnnie występował w warszawskim Teatrze Ateneum, Wrocławskim Teatrze Współczesnym im. Edmunda Wiercińskiego, Teatrze Wierszalin w Supraślu oraz TR Warszawa.

Od 2010 roku ponownie jest członkiem zespołu TR. W TR Warszawa stworzył role w takich spektaklach jak: “Między nami dobrze jest” w reż. Grzegorza Jarzyny (koprod. TR Warszawa i Schaubühne am Lehniner Platz, 2009), “Solaris. Raport” w reż. Natalii Korczakowskiej (2009), “Wiarołomni” w reż. Artura Urbańskiego (2010), “Nosferatu” w reż. Grzegorza Jarzyny (2011), “Nietoperz” w reż. Kornéla Mundruczó (2012), “Druga kobieta” w reż. Grzegorza Jarzyny (2014), “Ewelina płacze” (2015) i “Fantazja” (2017) w reż. Anny Karasińskiej, “Jezioro” w reż. Yany Ross (2016) oraz “Inni ludzie” w reż. Grzegorza Jarzyny (2019).

Stworzył wiele ważnych ról w Teatrze Telewizji, współpracując m.in z takimi reżyserami i reżyserkami jak: Zbigniew Zapasiewicz (“Horsztyński”, 1996), Jan Englert (“Dziady”, 1997; “Adwokat i róże”, 2004), Izabella Cywińska (“Merylin Mongoł”, 2002), Magdalena Łazarkiewicz (“Courage mojej matki”, 2002; “Przypadek Klary”, 2003), Waldemar  Krzystek (“Transfer”, 2002), Krystyna Janda (“Śluby panieńskie, czyli Magnetyzm serca”, 2003), Łukasz Barczyk (“51 minut”, 2003), Maria Zmarz-Koczanowicz („Pamiętnik z powstania warszawskiego”, 2004), Piotr Łazarkiewicz (“Fotoplastikon”, 2005), Marcin Wrona (“Kolekcja” 2006), Jan Komasa (“Golgota wrocławska”, 2008), Bodo Kox (“Amazonia”, 2015) Krzysztof Czeczot (“Miss HIV”, 2015), Krzysztof Lang (“Marszałek”, 2017). Wystąpił także w ponad 80. spektaklach Teatru Polskiego Radia.

Stworzył kilkadziesiąt ról w produkcjach filmowych takich jak m.in.: “Chopin. Pragnienie miłości” w reż. Jerzego Antczaka (2002), „Popiełuszko. Wolność jest w nas” w reż. Rafała Wieczyńskiego (2009), „Rewers” w reż. Borysa Lankosza (2009), “Miłość” w reż. Sławomira Fabickiego (2012), “Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż. Andrzeja Wajdy (2013), “Pod mocnym aniołem” (2014) i “Drogówka” (2013) w reż. Wojciecha Smarzowskiego, “Między nami dobrze jest” w reż. Grzegorza Jarzyny (2014), “Fotograf’ w reż. Waldemara Krzystka (2014), “Demon” (2015) i “Chrzest” (2010) w reż. Marcina Wrony, “Czerwony pająk w reż. Marcina Koszałki (2015), “Chemia” w reż. Bartosza Prokopowicza (2015), “Body/ciało” w reż. Małgorzaty Szumowskiej (2015), “Basen” w reż. Krzysztofa Pawłowskiego (2015), “Sługi boże” w reż. Mariusza Gawrysia (2016), “Najlepszy” w reż. Łukasza Palkowskiego (2017), “Dwie korony’ w reż. Michała Kondrata (2017), “Zimna wojna” w reż. Pawła Pawlikowskiego (2018), “Kamerdyner” w reż. Filipa Bajona (2018), “Kurier” w reż. Władysława Pasikowskiego (2019) oraz wielu serialach, takich jak m.in. “Boża podszewka. Część druga” w reż. Izabelli Cywińskiej (2005), “Krew z krwi” w reż. Jana Komasy i Kasi Adamik (2015), “Pakt” w reż. Leszka Dawida (2016), czy “Diagnoza” w reż. Xawerego Żuławskiego, Łukasza Palkowskiego, Michała Otłowskiego, Macieja Bochniaka, Barbary Frąckiewicz i Łukasza Kośmickiego (2018).

Laureat wielu nagród i wyróżnień, m.in. nagrody 3. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu oraz Feliksa Warszawskiego za najlepszą drugoplanową rolę męską w „Kształcie rzeczy” (2003),  nagrodę 3. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy za rolę w „Powrocie na pustynię” (2004), Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza (2005) za role w „Słomkowym kapeluszu” i w „Pamiętniku z Powstania Warszawskiego”, nagrodę w konkursie radiowym 5. Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie za rolę w spektaklu „Matka i Lampart” oraz Grand Prix tego festiwalu za rolę w „Pamiętniku z Powstania Warszawskiego” (2005), Nagrodę im. Stefana Treugutta (2005), Grand Prix 9. Festiwalu Teatru PR i Teatru TVP „Dwa teatry” za rolę w spektaklu „Golgota wrocławska”, nagrodę 16. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej za rolę w spektaklu „Między nami dobrze jest” (2010), Grand Prix za kreację aktorską w przedstawieniu „Nietoperz” na 53. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych, nagrodę za rolę w słuchowisku „Andy” na 14. Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie (2014), nagrodę “Klaps” za najlepszą drugoplanową kreację aktorską na 1. Zielonogórskim Festiwalu Filmu i Teatru; nagrodę „Orła” Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za najlepszą drugoplanową rolę męską w filmie „Chrzest”. Adam Woronowicz, wraz z Rafałem Maćkowiakiem, Marią Maj, Eweliną Pankowską Kalisz otrzymał także Nagrodę Aktorską Kaliskich Spotkań Teatralnych 2016 za zbiorową kreację aktorską w spektaklu „Ewelina płacze”.

 

 

Detektyw Bruno (2022)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Familijny

produkcja: Polska

reżyseria: Mariusz Palej, Magdalena Nieć

scenariusz: Marcin Ciastoń, Ewa Rozenbajgier

zdjęcia: Wojciech Węgrzyn

muzyka: Maciej Dobrowolski

obsada: Iwo Rajski, Piotr Głowacki, Karolina Gruszka, Ireneusz Czop, Edyta Jungowska

dystrybutor: Monolith Films

kat. wiek.: 9

czas trwania: 1 godz. 44 min.

Oskar najbardziej na świecie lubi rozwiązywać zagadki i oglądać serial „Detektyw Bruno”. Bardzo chciałby być taki jak jego bohater, na razie jednak ma osiem lat i mieszka w rodzinnym domu dziecka. W dniu swoich urodzin odkrywa prezent-niespodziankę - zabawę w poszukiwanie urodzinowego skarbu. Zagadka nie jest łatwa, Oskar postanawia więc wynająć najlepszego detektywa na świecie, czyli Bruna. Nie przyjmuje do wiadomości, że Bruno Księski to tylko aktor, w dodatku niezbyt sympatyczny. Z całej przygody pewnie wyszłyby nici, gdyby nie fakt, że gwiazdor ostatnio traci na popularności, a jego menedżerka dostrzega w pojawieniu się Oskara szansę na podreperowanie wizerunku. Oskar i Bruno rzucają się więc w wir przygody: ten pierwszy - pełen entuzjazmu, ten drugi - niechętny i zblazowany. Jednak im bardziej Oskar wywraca życie Bruna do góry nogami, tym jaśniejsze się staje, że tego właśnie im obu trzeba było do szczęścia!

 

Repertuar na luty

KINO ZA ROGIEM W BIBLIOTECE

LUTY   2023

 

Filmowe środy: seanse o godz. 17.00

1  II

„Stracone złudzenia”

8 II

„Szalony świat Louisa Waina”

15 II

Spotkanie z Łukaszem Maciejewski

„Córka”

22 II

Familijne środy:

„Tajemniczy ogród”

 

OMÓWIENIA:

 

Stracone złudzenia (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Dramat , Historyczny

produkcja: Francja

reżyseria: Xavier Giannoli

scenariusz: Jacques Fieschi, Xavier Giannoli

zdjęcia: Christophe Beaucarne

obsada: Benjamin Voisin, Cecile De France, Vincent Lacoste, Xavier Dolan, Gerard Depardieu

dystrybutor: GUTEK FILM

kat. wiek.: 18

czas trwania: 2 godz. 30 min.

Pochodzący ze zdeklasowanej i zubożałej rodziny poeta Lucien nawiązuje romantyczną relację z lokalną arystokratką i mecenaską sztuki Louise de Bargeton. Ów mezalians wiedzie go aż na paryskie ulice, gdzie roi się od takich jak on: utalentowanych, ambitnych, niemających nic do stracenia idealistów. Czeka ich w stolicy dobrze opłacany cynizm albo poetyczne klepanie biedy. Pióro w służbie sowicie opłacanych kalumnii lub pochlebstw, bądź wierność sprzedającej się kiepsko sztuce. Którą ze ścieżek wybierze Lucien, by wedrzeć się na salony?

Inspirowany Komedią ludzką Balzaca dramat kostiumowy, a jednocześnie całkiem aktualny pamflet na dzisiejsze media.

Nagrody

2022 - Cezary:

- Najlepszy film - Olivier Delbosc, Sidonie Dumas, Xavier Giannoli

- Najlepszy aktor drugoplanowy - Vincent Lacoste

- Najbardziej obiecujący aktor - Benjamin Voisin

- Najlepsza scenografia - Riton Dupire-Clément

- Najlepsze kostiumy - Pierre-Jean Larroque

- Najlepsze zdjęcia - Christophe Beaucarne

- Najlepszy scenariusz adaptowany - Jacques Fieschi, Xavier Giannoli

 

Szalony świat Louisa Waina  (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komedia , Obyczajowy , Biograficzny

produkcja: Wielka Brytania

reżyseria: Will Sharpe

scenariusz: Simon Stephenson, Will Sharpe

zdjęcia: Erik Wilson

muzyka: Arthur Sharpe

obsada:

Benedict Cumberbatch, Claire Foy, Toby Jones, Andrea Riseborough

dystrybutor: Kino Świat

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 46 min.

Filmowa biografia Louisa Waina, jednego z najpopularniejszych komercyjnych ilustratorów w historii Anglii. Jego twórczość, od pewnego momentu zdominowana przez wyimaginowany świat zantropomorfizowanych kotów, wydatnie wpłynęła na postrzeganie tych zwierząt przez ludzi. Wcześniej, przez wieki, były albo wielbione jako mistyczne bóstwa – albo tępione, jako sprzymierzeńcy wiedźm i grzeszników. Wain jako pierwszy w dziejach dostrzegł, że są „przezabawne, śmieszne, samotne, wystraszone i dzielne. Jak ludzie…”

W roli Loiusa Waina znakomity Benedict Cumberbatch.

 

Córka (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Dramat

produkcja: Izrael, USA, Wielka Brytania

reżyseria: Maggie Gyllenhaal

scenariusz: Maggie Gyllenhaal

zdjęcia: Helene Louvart

muzyka: Dickon James Hinchliffe

obsada: Olivia Colman, Jessie Buckley, Dakota Johnson, Ed Harris, Peter Sarsgaard

dystrybutor: Monolith Films

kat. wiek.: 18

czas trwania: 1 godz. 56 min.

Leda udaje się na wakacje do Grecji. Planuje czytać, wypoczywać na prywatnej plaży i korzystać z urlopu. Spokój intymnego kurortu zaburza jednak przybycie ekscentrycznej rodziny zamieszkującej największą z willi na wyspie. Uwagę Ledy przykuwa przede wszystkim Nina, która mierzy się z trudami bycia młodą mamą, mając pod opieką kilkuletnią córkę. Obserwowanie tajemniczej nieznajomej wywołuje wspomnienia z okresu macierzyństwa, z którymi Leda od wielu lat nie miała odwagi się skonfrontować.

Nagrody

2021 - Wenecja, MFF - Nagroda Festiwalowa - Najlepszy scenariusz - Maggie Gyllenhaal

2022 - Film Independent:

- Independent Spirit - Najlepszy film - Charles Dorfman, Maggie Gyllenhaal, Osnat Handelsman-Keren, Talia Kleinhendler

- Independent Spirit - Najlepszy reżyser - Maggie Gyllenhaal

- Independent Spirit - Najlepszy scenariusz - Maggie Gyllenhaa

 

Tajemniczy ogród (2020)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Familijny

produkcja: Francja, Wielka Brytania

reżyseria: Marc Munden

scenariusz: Jack Thorne

zdjęcia: Lol Crawley

muzyka: Dario Marianelli

obsada: Dixie Egerickx, Colin Firth, Julie Walters, Edan Hayhurst

dystrybutor: Monolith Films

kat. wiek.: 9

czas trwania: 1 godz. 35 min.

Gdy dziesięcioletnia osierocona Mary przybywa do tajemniczej posiadłości w Yorkshire, by zamieszkać ze swym unikającym ludzi wujem i jego bardzo zasadniczą gospodynią, nie może nawet podejrzewać, że właśnie zaczyna się najbardziej niezwykła przygoda jej życia. Mimo surowych zakazów, zaczyna poznawać ukryte zakątki posiadłości, by wkrótce trafić na fantastyczny i ogromny ogród. To tu, wraz z bratem pokojówki Dickonem i uroczym bezpańskim psiskiem dziewczynka odkryje moc wyobraźni, przyjaźni i odwagi, co bardzo jej się przyda, gdy dowie się, że w posiadłości mieszka nie tylko wuj, ale i jego chorowity syn.

Ekranizacja klasyka literatury dziecięcej, powieści Frances Hodgson Burnett pod tym samym tytułem.

 

Repertuar na grudzień

KINO ZA ROGIEM W BIBLIOTECE

GRUDZIEŃ  2022

Filmowe środy: seanse o godz. 17.00

 

7  XII

Spotkanie z Łukaszem Maciejewski

Powrót do tamtych dni (2021)

 

14 XII

A-ha (2021)

 

21 XII

Familijne środy:

Mikołaj i spółka (2017)

 

OMÓWIENIA:

Powrót do tamtych dni (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Dramat

produkcja: Polska

reżyseria: Konrad Aksinowicz

scenariusz: Konrad Aksinowicz

zdjęcia: Jakub Jakielaszek

muzyka: Konrad Aksinowicz, Marcin Masecki

obsada: Teodor Koziar, Maciej Stuhr, Weronika Książkiewicz, Katarzyna Warnke

dystrybutor: Kino Świat

kat. wiek.: 18

czas trwania: 1 godz. 44 min.

Sentymentalny powrót do złotych lat 90. – gdy młodość miała smak gumy balonowej, szacunek kolegów zdobywało się kolekcją klocków Lego, a wyobraźnię Polaków rozpalały kultowe hity na VHS. To właśnie te realia są tłem dla poruszającej i opartej na prawdziwych wspomnieniach historii o dorastaniu i blaskach i cieniach życia rodzinnego.

Jest początek lat dziewięćdziesiątych. Trzynastoletni Tomek wraz z matką mieszka na jednym z wrocławskich osiedli. Podobnie jak wielu rówieśników, wychowuje się bez ojca, który wyemigrował za pracą do USA. O nowym życiu i nowej pracy entuzjastycznie opowiada synowi i żonie przez telefon, jednak pewnego dnia bez uprzedzenia wraca do domu. Wraz z nim w życiu Tomka pojawiają się: kolorowy telewizor, klocki Lego, buty Nike i wymarzony magnetowid. Rodzinne szczęście nie trwa jednak długo, bo razem z kolorowymi fantami pojawiają się dawne demony ojca. Czy jego bliscy zdołają mu pomóc, zanim będzie za późno?

 

 

 

A-ha (2021)

rodzaj: Dokumentalny

gatunek: Muzyczny

produkcja: Niemcy, Norwegia

reżyseria: Thomas Robsahm

scenariusz: Thomas Robsahm

zdjęcia: Aslaug Holm

dystrybutor: Mayfly

kat. wiek.: 12

czas trwania: 1 godz. 48 min.

Mieli po 15, 16 lat, gdy uznali, że Norwegia jest dla nich za mała, bo zostaną światowymi gwiazdami popu. I… no cóż, marzenie się spełniło. Jak dotąd sprzedali 50 mln płyt i nadal są jednym z najlepiej sprzedających się zespołów europejskich.

„A-ha” to dokument portretujący drogę trzech młodych zapaleńców na szczyty muzycznej kariery – oraz ich dzisiejszych, pięćdziesięcioletnich, wracających z koncertów trzema osobnymi czarnymi limuzynami do trzech osobnych pokoi hotelowych. Wspólne jest na szczęście cały czas jedno – pasja i radość wspólnego grania.

 

 

Mikołaj i spółka (2017)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komedia , Familijny

produkcja: Francja

reżyseria: Alain Chabat

scenariusz: Alain Chabat

zdjęcia: Antoine Sanier

muzyka: Mathieu Gonet

obsada: Alain Chabat, Pio Marmai, Louise Chabat, Bruno Sanches

dystrybutor: Kino Świat

kat. wiek.: 9

czas trwania: 1 godz. 36 min.

Te święta miały być jak każde inne – wesołe, ciepłe i oczywiście pełne prezentów. Nagle jednak okazało się, że może nie być ich wcale! Nikt nie chciałby znaleźć się w skórze świętego Mikołaja, który tuż przed Wigilią dowiaduje się, że wszystkie jego elfy zachorowały i nie pomogą mu zapakować nawet połówki najmniejszego z prezentów. Najsłynniejszy brodacz świata musi czym prędzej wezwać zaprzęg najdzielniejszych reniferów, chwycić lejce i pomknąć magicznymi saniami na poszukiwanie lekarstwa, które uzdrowi jego pomocników… i uratuje tegoroczne święta. Gwiazdka już za chwilę – liczy się każda sekunda!

 

 

 

Copyright © 2014-2018 Kino za Rogiem - Biblioteka Bielany Warszawa , Blogger