Repertuar na kwiecień

 

 

KINO ZA ROGIEM W BIBLIOTECE

            KWIECIEŃ   2023

 

 

Filmowe środy: seanse o godz. 17.00

 

12 IV

Familijne środy:

Niezgaszczalni (2022)

 

19 IV

"IO"(2022)

 

26 IV

„Aktorzy na Bielanach":

MARIA PAKULNIS

„Johnny”

Prelekcja i prowadzenie spotkania: Łukasz Maciejewski 

 

OMÓWIENIA:

 

Niezgaszczalni (2022)

rodzaj: Animowany

gatunek: Film dla dzieci

produkcja: Francja, Kanada

reżyseria: Laurent Zeitoun, Theodore Ty

scenariusz: Daphne Ballon

muzyka: Chris Egan

dystrybutor: Kino Świat

kat. wiek.: 7

czas trwania: 1 godz. 28 min.

Georgia od najmłodszych lat marzy o tym, aby iść w ślady ojca i pracować w nowojorskiej straży pożarnej. Niestety, żyje w czasach, gdy kobiety nie mogą jeszcze wykonywać „męskich” zawodów. Wszystko to zmienia się jednak, kiedy tajemniczy sprawca zaczyna podpalać budynki na Broadwayu, a strażacy z Nowego Jorku – jeden po drugim – znikają w tajemniczych okolicznościach. Ojciec Georgii ma za zadanie przeprowadzić śledztwo i zatrzymać podpalacza. Aby pomóc tacie w trudnej misji, dziewczynka przebiera się za chłopaka i jako ochotnik Joe wstępuje w szeregi strażaków. Tak zaczyna się jej niezwykła przygoda, ale i zacięta walka z czasem, w której stawką jest nie tylko realizacja marzeń, ale też bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców miasta.

 

IO (2022)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Dramat

produkcja: Polska, Włochy

reżyseria: Jerzy Skolimowski

scenariusz: Jerzy Skolimowski, Ewa Piaskowska

zdjęcia: Michał Dymek

muzyka: Paweł Mykietyn

obsada: Sandra Drzymalska, Mateusz Kościukiewicz, Lorenzo Zurzolo, Isabelle Huppert

dystrybutor: GUTEK FILM

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 27 min.

Świat oglądany z perspektywy zwierzęcia, tytułowego IO, szarego osiołka o melancholijnym spojrzeniu. IO spotyka na swojej drodze ludzi dobrych i złych, doświadcza radości i bólu.

Polski kandydat do Oscara.

Nagrody

2022 - Cannes, MFF - Nagroda Jury - Najlepszy film - Jerzy Skolimowski

2022 - Europejska Nagroda Fiomowa:

- Najlepszy europejski film roku wg uniwersytetów (EUFA) Jerzy Skolimowski

- Najlepszy europejski kompozytor roku Paweł Mykietyn

odzaj: Fabularny

gatunek: Komediodramat

produkcja: Argentyna, Hiszpania

reżyseria: Mariano Cohn, Gaston Duprat

scenariusz: Gaston Duprat, Mariano Cohn

zdjęcia: Arnau Valls Colomer

obsada: Penelope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martinez, Jose Luis Gomez

dystrybutor: Kino Świat

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 50 min.

Ekscentryczny milioner postanawia stworzyć film, dzięki któremu zapisze się w historii. Aby tego dokonać, sięga po najlepszych z najlepszych. Na fotelu reżysera zasiada więc równie sławna co kontrowersyjna Lola Cuevas, która do głównych ról w filmie angażuje prawdziwe aktorskie legendy: hollywoodzkiego amanta Félixa Rivero oraz ikonę teatru Ivána Torresa. Problem w tym, że obaj panowie, choć w swoich kategoriach osiągnęli i zdobyli już wszystko, cierpią na przerost ego i delikatnie mówiąc, nieszczególnie za sobą przepadają.

Film w filmie, zabawna satyra na środowisko filmowe i świetne aktorskie trio: Penelope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martinez.

 

Johnny (2022)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Biograficzny

produkcja: Polska

reżyseria: Daniel Jaroszek

scenariusz: Maciej Kraszewski

zdjęcia: Michał Dąbal

muzyka: Michał Kush

obsada: Piotr Trojan, Dawid Ogrodnik, Maria Pakulnis, Magdalena Czerwińska

dystrybutor: Next Film

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 54 min.

"Johnny" to oparta na prawdziwych wydarzeniach historia opowiedziana z perspektywy podopiecznego ks. Jana Kaczkowskiego, Patryka Galewskiego. Po tym jak Patryk dokonuje włamania, sąd skazuje go na prace społeczne w puckim hospicjum ks. Kaczkowskiego. Duchowny angażuje młodych chłopaków z zawodówki, na pozór twardych buntowników, w pomoc śmiertelnie chorym, ucząc ich empatii. Niedługo później ksiądz sam staje się pacjentem swojego hospicjum…

W głównych rolach świetny aktorski duet: Piotr Trojan i Dawid Ogrodnik.

Nagrody

2022 - FPFF, Gdynia:

- Nagroda Publiczności - Zdobywca Daniel Jaroszek

- Nagroda Specjalna - Złoty Kangur - nagroda australijskich dystrybutorów filmowych - Dawid Ogrodnik

- Nagrody Indywidualne - Najlepsza pierwszoplanowa rola męska - Piotr Trojan

- Nagrody Indywidualne - Najlepszy debiut aktorski - Marta Stalmierska

 

 

 

MARIA PAKULNIS

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (obecnie Aktorka filmowa, teatralna i telewizyjna. Absolwentka warszawskiej PWST (1980). Należy do grona najwybitniejszych aktorek średniego pokolenia, zdobyła szczególne uznanie zarówno wśród krytyków, jak i publiczności. Za swe artystyczne dokonania wielokrotnie wyróżniona nagrodami : nagrodą im. Zbyszka Cybulskiego, nagrodą aktorską na MFF w Taorminie, Brązowymi Lwami na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku ,Złotym Ekranem, w 1998 r. odcisnęła swoją dłoń na Promenadzie Gwiazd w Międzyzdrojach. Już u progu kariery współpracowała z najważniejszymi reżyserami: T. Konwickim ("Dolina Issy"), Krzysztofem Kieślowskim ("Bez końca", "Dekalog III"), J. Zaorskim ("Jezioro Bodeńskie), A.Domalikiem ("Zygfryd), M.Gronowskim ("Weryfikacja"). Stworzyła całą galerię kobiecych postaci, choć najczęściej jest obsadzana w rolach atrakcyjnych, pewnych siebie i silnych kobiet.

 

Zagrała niezapomniane role w "Obywatelu Piszczyku" A. Kotkowskiego, "Konsulu" M. Borka, "Pożegnaniu jesieni" M. Trelińskiego, "Pajęczarkach" B. Sass, "Rozdrożu Cafe" L. Wosiewicza. Telewizyjnej publiczności znana ze znakomitej roli Nadieżdy Tumskiej w serialu "Ekstradycja" W.Wójcika, jak również z innych produkcji tj. "Psie serce", "Siostry, "Wiadomości z drugiej ręki", "Nad Rozlewiskiem". Wystąpiła w ponad 40 spektaklach Teatru Telewizji m.in. w "Mahagonny", "Chorobie młodości", "Łuku Triumfalnym" , "Sprawie Stawrogina", "Słowie honoru" K. Zaleskiego, "Freuda teorii snów" A.Minkiewicz, "Pępowinie" P.Szulkina, "Wilku stepowym" T. Kotlarczyk, "Urodzinach" K. Nazara, "Pierwszym września" K. Langa. Zagrała wiele ról w bardzo zróżnicowanym repertuarze.

 

Po ukończeniu studiów występowała w awangardowym Teatrze Dramatycznym w Słupsku. Od roku 1981 związana z teatrami warszawskimi: Współczesnym (1981-87) i Dramatycznym (1987). W latach 1989-2010 aktorka Teatru Ateneum w Warszawie. Współpracowała również z Teatrem Dramatycznym w Białymstoku. Obecnie występuje w stołecznym Teatrze Komedia i Teatrze Kamienica. Przez lata pracy na deskach teatru stworzyła wiele interesujących kreacji m.in. w "Małej Apokalipsie", "Burzy", "Mahagonny""Operze za trzy grosze", "Garderobianym", "Przyjęciu", "Życie: trzy wersje" K. Zaleskiego, "Śnie nocy letnie" M. Englerta, "Libertynie" W.Adamczyka, "Polowaniu na karaluchy" Laco Adamika "Scenach z życia małżeńskiego", "Kobiecie bez znaczenia" R. Szejda, "Locie nad kukułczym gniazdem", "Tektonice uczuć" J. Wernio. Maria Pakulnis pracuje także w Teatrze Polskiego Radia. Zajmuje się również dubbingiem do filmów dla dzieci i młodzieży, w 2000 i 2003 roku użyczyła swojego głosu Cruelli de Mon ze "101 Dalmatyńczykow".

 

ŹRÓDŁO FILMWEB

Repertuar na marzec

 

 Zapraszamy do naszego kina w marcu. Wracamy z cyklem "Aktorzy na Bielanach"!!!

 

8 III

A oni dalej grzeszą, dobry Boże! (2021)

 

15 III

Boscy (2021)

 

22 III

„Aktorzy na Bielanach:

ADAM WORONOWICZ

„Teściowie”

 

29 III

Familijne środy

Detektyw Bruno (2022)

 

OMÓWIENIA:

 

A oni dalej grzeszą, dobry Boże! (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komedia

produkcja: Francja

reżyseria: Philippe de Chauveron

scenariusz: Philippe de Chauveron, Guy Laurent

zdjęcia: Chrisrian Abomnes

muzyka: Matthieu Gonet

obsada: Christian Clavier, Chantal Lauby, Ary Abittan, Frederic Chau, Medi Sadoun, Noom Diawara

dystrybutor: GUTEK FILM

kat. wiek.: 12

czas trwania: 1 godz. 38 min.

40 lat minęło… Państwo Verneuil mają co świętować! Taki staż małżeński to nie w kij dmuchał - i zdaniem ich córek świetna okazja, by zorganizować huczną imprezę-niespodziankę. I tak oto na przyjęcie z różnych zakątków świata przyjeżdżają rodzice Rachida, Davida, Chao i Charles’a. Jeśli wcześniej państwo Verneuil myśleli, że czterech nietuzinkowych zięciów to już za wiele, to teraz czeka ich prawdziwe trzęsienie ziemi.

Kolejna część hitu "Za jakie grzechy, dobry Boże?"

 

Boscy (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komediodramat

produkcja: Argentyna, Hiszpania

reżyseria: Mariano Cohn, Gaston Duprat

scenariusz: Gaston Duprat, Mariano Cohn

zdjęcia: Arnau Valls Colomer

obsada: Penelope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martinez, Jose Luis Gomez

dystrybutor: Kino Świat

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 50 min.

Ekscentryczny milioner postanawia stworzyć film, dzięki któremu zapisze się w historii. Aby tego dokonać, sięga po najlepszych z najlepszych. Na fotelu reżysera zasiada więc równie sławna co kontrowersyjna Lola Cuevas, która do głównych ról w filmie angażuje prawdziwe aktorskie legendy: hollywoodzkiego amanta Félixa Rivero oraz ikonę teatru Ivána Torresa. Problem w tym, że obaj panowie, choć w swoich kategoriach osiągnęli i zdobyli już wszystko, cierpią na przerost ego i delikatnie mówiąc, nieszczególnie za sobą przepadają.

Film w filmie, zabawna satyra na środowisko filmowe i świetne aktorskie trio: Penelope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martinez.

 

 

Teściowie (2022)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komedia

produkcja: Polska

reżyseria: Jakub Michalczuk

scenariusz: Marek Modzelewski

zdjęcia: Michał Englert

muzyka: Jerzy Rogiewicz

obsada: Maja Ostaszewska, Marcin Dorociński, Izabela Kuna, Adam Woronowicz

dystrybutor: Next Film

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 21 min.

Czego nie może zabraknąć na weselu? Dobrego jadła i napitku, skocznej muzyki, nieśmiertelnych weselnych konkursów, tortu… Państwa młodych? Eee, niekoniecznie.

Może nawet lepiej, jak ich nie będzie, bo rodzice obojga będą mogli wreszcie powiedzieć sobie dosadnie, co naprawdę o sobie myślą. I impreza zrobi się naprawdę wybuchowa.

Dwa świetne tandemy aktorskie: Kuna-Woronowicz i Ostaszewska-Dorociński jako teściowie w komedii Jakuba Michalczuka.

Nagrody

2021 - Vanouver, MFF - Nagroda Publiczności - Jakub Michalczuk

 

 

ADAM WORONOWICZ

Aktor TR Warszawa. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (obecnie Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie).

Debiutował w 1997 r. rolą Wojtka Chrońca Sobuścyna w spektaklu „Śleboda” w reż. Waldemara Śmigasiewicza w Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie. Po studiach w latach 1997-2001 związany był z Teatrem Rozmaitości (obecnie TR Warszawa), gdzie zagrał w “Testamencie Psa” w reż. Piotra Cieplaka (1997), “Dogu” w reż. Bożeny Suchockiej-Kozakiewicz (1998), “Skórze Węża” w reż. Piotra Cieplaka (1998), “Słowach Bożych” w reż. Piotra Tomaszuka (1998) oraz “Hamlecie” w reż. Krzysztofa Warlikowskiego (1999). W latach 2001-2010 był członkiem zespołu Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera, gdzie zagrał m.in. w spektaklach: „Król Lear” (2005) oraz „Słomkowy kapelusz” (2001) w reż. Piotra Cieplaka; „Kształt rzeczy” (2002) i „Białe małżeństwo” (2003) w reż. Grzegorza Wiśniewskiego, „Powrót na pustynię” w reż. Anny Augustynowicz (2004), „Pornografia” (2008) i „Kieszonkowy atlas kobiet” (2009) w reż. Waldemara Śmigasiewicza. Gościnnie występował w warszawskim Teatrze Ateneum, Wrocławskim Teatrze Współczesnym im. Edmunda Wiercińskiego, Teatrze Wierszalin w Supraślu oraz TR Warszawa.

Od 2010 roku ponownie jest członkiem zespołu TR. W TR Warszawa stworzył role w takich spektaklach jak: “Między nami dobrze jest” w reż. Grzegorza Jarzyny (koprod. TR Warszawa i Schaubühne am Lehniner Platz, 2009), “Solaris. Raport” w reż. Natalii Korczakowskiej (2009), “Wiarołomni” w reż. Artura Urbańskiego (2010), “Nosferatu” w reż. Grzegorza Jarzyny (2011), “Nietoperz” w reż. Kornéla Mundruczó (2012), “Druga kobieta” w reż. Grzegorza Jarzyny (2014), “Ewelina płacze” (2015) i “Fantazja” (2017) w reż. Anny Karasińskiej, “Jezioro” w reż. Yany Ross (2016) oraz “Inni ludzie” w reż. Grzegorza Jarzyny (2019).

Stworzył wiele ważnych ról w Teatrze Telewizji, współpracując m.in z takimi reżyserami i reżyserkami jak: Zbigniew Zapasiewicz (“Horsztyński”, 1996), Jan Englert (“Dziady”, 1997; “Adwokat i róże”, 2004), Izabella Cywińska (“Merylin Mongoł”, 2002), Magdalena Łazarkiewicz (“Courage mojej matki”, 2002; “Przypadek Klary”, 2003), Waldemar  Krzystek (“Transfer”, 2002), Krystyna Janda (“Śluby panieńskie, czyli Magnetyzm serca”, 2003), Łukasz Barczyk (“51 minut”, 2003), Maria Zmarz-Koczanowicz („Pamiętnik z powstania warszawskiego”, 2004), Piotr Łazarkiewicz (“Fotoplastikon”, 2005), Marcin Wrona (“Kolekcja” 2006), Jan Komasa (“Golgota wrocławska”, 2008), Bodo Kox (“Amazonia”, 2015) Krzysztof Czeczot (“Miss HIV”, 2015), Krzysztof Lang (“Marszałek”, 2017). Wystąpił także w ponad 80. spektaklach Teatru Polskiego Radia.

Stworzył kilkadziesiąt ról w produkcjach filmowych takich jak m.in.: “Chopin. Pragnienie miłości” w reż. Jerzego Antczaka (2002), „Popiełuszko. Wolność jest w nas” w reż. Rafała Wieczyńskiego (2009), „Rewers” w reż. Borysa Lankosza (2009), “Miłość” w reż. Sławomira Fabickiego (2012), “Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż. Andrzeja Wajdy (2013), “Pod mocnym aniołem” (2014) i “Drogówka” (2013) w reż. Wojciecha Smarzowskiego, “Między nami dobrze jest” w reż. Grzegorza Jarzyny (2014), “Fotograf’ w reż. Waldemara Krzystka (2014), “Demon” (2015) i “Chrzest” (2010) w reż. Marcina Wrony, “Czerwony pająk w reż. Marcina Koszałki (2015), “Chemia” w reż. Bartosza Prokopowicza (2015), “Body/ciało” w reż. Małgorzaty Szumowskiej (2015), “Basen” w reż. Krzysztofa Pawłowskiego (2015), “Sługi boże” w reż. Mariusza Gawrysia (2016), “Najlepszy” w reż. Łukasza Palkowskiego (2017), “Dwie korony’ w reż. Michała Kondrata (2017), “Zimna wojna” w reż. Pawła Pawlikowskiego (2018), “Kamerdyner” w reż. Filipa Bajona (2018), “Kurier” w reż. Władysława Pasikowskiego (2019) oraz wielu serialach, takich jak m.in. “Boża podszewka. Część druga” w reż. Izabelli Cywińskiej (2005), “Krew z krwi” w reż. Jana Komasy i Kasi Adamik (2015), “Pakt” w reż. Leszka Dawida (2016), czy “Diagnoza” w reż. Xawerego Żuławskiego, Łukasza Palkowskiego, Michała Otłowskiego, Macieja Bochniaka, Barbary Frąckiewicz i Łukasza Kośmickiego (2018).

Laureat wielu nagród i wyróżnień, m.in. nagrody 3. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu oraz Feliksa Warszawskiego za najlepszą drugoplanową rolę męską w „Kształcie rzeczy” (2003),  nagrodę 3. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy za rolę w „Powrocie na pustynię” (2004), Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza (2005) za role w „Słomkowym kapeluszu” i w „Pamiętniku z Powstania Warszawskiego”, nagrodę w konkursie radiowym 5. Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie za rolę w spektaklu „Matka i Lampart” oraz Grand Prix tego festiwalu za rolę w „Pamiętniku z Powstania Warszawskiego” (2005), Nagrodę im. Stefana Treugutta (2005), Grand Prix 9. Festiwalu Teatru PR i Teatru TVP „Dwa teatry” za rolę w spektaklu „Golgota wrocławska”, nagrodę 16. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej za rolę w spektaklu „Między nami dobrze jest” (2010), Grand Prix za kreację aktorską w przedstawieniu „Nietoperz” na 53. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych, nagrodę za rolę w słuchowisku „Andy” na 14. Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie (2014), nagrodę “Klaps” za najlepszą drugoplanową kreację aktorską na 1. Zielonogórskim Festiwalu Filmu i Teatru; nagrodę „Orła” Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za najlepszą drugoplanową rolę męską w filmie „Chrzest”. Adam Woronowicz, wraz z Rafałem Maćkowiakiem, Marią Maj, Eweliną Pankowską Kalisz otrzymał także Nagrodę Aktorską Kaliskich Spotkań Teatralnych 2016 za zbiorową kreację aktorską w spektaklu „Ewelina płacze”.

 

 

Detektyw Bruno (2022)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Familijny

produkcja: Polska

reżyseria: Mariusz Palej, Magdalena Nieć

scenariusz: Marcin Ciastoń, Ewa Rozenbajgier

zdjęcia: Wojciech Węgrzyn

muzyka: Maciej Dobrowolski

obsada: Iwo Rajski, Piotr Głowacki, Karolina Gruszka, Ireneusz Czop, Edyta Jungowska

dystrybutor: Monolith Films

kat. wiek.: 9

czas trwania: 1 godz. 44 min.

Oskar najbardziej na świecie lubi rozwiązywać zagadki i oglądać serial „Detektyw Bruno”. Bardzo chciałby być taki jak jego bohater, na razie jednak ma osiem lat i mieszka w rodzinnym domu dziecka. W dniu swoich urodzin odkrywa prezent-niespodziankę - zabawę w poszukiwanie urodzinowego skarbu. Zagadka nie jest łatwa, Oskar postanawia więc wynająć najlepszego detektywa na świecie, czyli Bruna. Nie przyjmuje do wiadomości, że Bruno Księski to tylko aktor, w dodatku niezbyt sympatyczny. Z całej przygody pewnie wyszłyby nici, gdyby nie fakt, że gwiazdor ostatnio traci na popularności, a jego menedżerka dostrzega w pojawieniu się Oskara szansę na podreperowanie wizerunku. Oskar i Bruno rzucają się więc w wir przygody: ten pierwszy - pełen entuzjazmu, ten drugi - niechętny i zblazowany. Jednak im bardziej Oskar wywraca życie Bruna do góry nogami, tym jaśniejsze się staje, że tego właśnie im obu trzeba było do szczęścia!

 

Repertuar na luty

KINO ZA ROGIEM W BIBLIOTECE

LUTY   2023

 

Filmowe środy: seanse o godz. 17.00

1  II

„Stracone złudzenia”

8 II

„Szalony świat Louisa Waina”

15 II

Spotkanie z Łukaszem Maciejewski

„Córka”

22 II

Familijne środy:

„Tajemniczy ogród”

 

OMÓWIENIA:

 

Stracone złudzenia (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Dramat , Historyczny

produkcja: Francja

reżyseria: Xavier Giannoli

scenariusz: Jacques Fieschi, Xavier Giannoli

zdjęcia: Christophe Beaucarne

obsada: Benjamin Voisin, Cecile De France, Vincent Lacoste, Xavier Dolan, Gerard Depardieu

dystrybutor: GUTEK FILM

kat. wiek.: 18

czas trwania: 2 godz. 30 min.

Pochodzący ze zdeklasowanej i zubożałej rodziny poeta Lucien nawiązuje romantyczną relację z lokalną arystokratką i mecenaską sztuki Louise de Bargeton. Ów mezalians wiedzie go aż na paryskie ulice, gdzie roi się od takich jak on: utalentowanych, ambitnych, niemających nic do stracenia idealistów. Czeka ich w stolicy dobrze opłacany cynizm albo poetyczne klepanie biedy. Pióro w służbie sowicie opłacanych kalumnii lub pochlebstw, bądź wierność sprzedającej się kiepsko sztuce. Którą ze ścieżek wybierze Lucien, by wedrzeć się na salony?

Inspirowany Komedią ludzką Balzaca dramat kostiumowy, a jednocześnie całkiem aktualny pamflet na dzisiejsze media.

Nagrody

2022 - Cezary:

- Najlepszy film - Olivier Delbosc, Sidonie Dumas, Xavier Giannoli

- Najlepszy aktor drugoplanowy - Vincent Lacoste

- Najbardziej obiecujący aktor - Benjamin Voisin

- Najlepsza scenografia - Riton Dupire-Clément

- Najlepsze kostiumy - Pierre-Jean Larroque

- Najlepsze zdjęcia - Christophe Beaucarne

- Najlepszy scenariusz adaptowany - Jacques Fieschi, Xavier Giannoli

 

Szalony świat Louisa Waina  (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Komedia , Obyczajowy , Biograficzny

produkcja: Wielka Brytania

reżyseria: Will Sharpe

scenariusz: Simon Stephenson, Will Sharpe

zdjęcia: Erik Wilson

muzyka: Arthur Sharpe

obsada:

Benedict Cumberbatch, Claire Foy, Toby Jones, Andrea Riseborough

dystrybutor: Kino Świat

kat. wiek.: 15

czas trwania: 1 godz. 46 min.

Filmowa biografia Louisa Waina, jednego z najpopularniejszych komercyjnych ilustratorów w historii Anglii. Jego twórczość, od pewnego momentu zdominowana przez wyimaginowany świat zantropomorfizowanych kotów, wydatnie wpłynęła na postrzeganie tych zwierząt przez ludzi. Wcześniej, przez wieki, były albo wielbione jako mistyczne bóstwa – albo tępione, jako sprzymierzeńcy wiedźm i grzeszników. Wain jako pierwszy w dziejach dostrzegł, że są „przezabawne, śmieszne, samotne, wystraszone i dzielne. Jak ludzie…”

W roli Loiusa Waina znakomity Benedict Cumberbatch.

 

Córka (2021)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Dramat

produkcja: Izrael, USA, Wielka Brytania

reżyseria: Maggie Gyllenhaal

scenariusz: Maggie Gyllenhaal

zdjęcia: Helene Louvart

muzyka: Dickon James Hinchliffe

obsada: Olivia Colman, Jessie Buckley, Dakota Johnson, Ed Harris, Peter Sarsgaard

dystrybutor: Monolith Films

kat. wiek.: 18

czas trwania: 1 godz. 56 min.

Leda udaje się na wakacje do Grecji. Planuje czytać, wypoczywać na prywatnej plaży i korzystać z urlopu. Spokój intymnego kurortu zaburza jednak przybycie ekscentrycznej rodziny zamieszkującej największą z willi na wyspie. Uwagę Ledy przykuwa przede wszystkim Nina, która mierzy się z trudami bycia młodą mamą, mając pod opieką kilkuletnią córkę. Obserwowanie tajemniczej nieznajomej wywołuje wspomnienia z okresu macierzyństwa, z którymi Leda od wielu lat nie miała odwagi się skonfrontować.

Nagrody

2021 - Wenecja, MFF - Nagroda Festiwalowa - Najlepszy scenariusz - Maggie Gyllenhaal

2022 - Film Independent:

- Independent Spirit - Najlepszy film - Charles Dorfman, Maggie Gyllenhaal, Osnat Handelsman-Keren, Talia Kleinhendler

- Independent Spirit - Najlepszy reżyser - Maggie Gyllenhaal

- Independent Spirit - Najlepszy scenariusz - Maggie Gyllenhaa

 

Tajemniczy ogród (2020)

rodzaj: Fabularny

gatunek: Familijny

produkcja: Francja, Wielka Brytania

reżyseria: Marc Munden

scenariusz: Jack Thorne

zdjęcia: Lol Crawley

muzyka: Dario Marianelli

obsada: Dixie Egerickx, Colin Firth, Julie Walters, Edan Hayhurst

dystrybutor: Monolith Films

kat. wiek.: 9

czas trwania: 1 godz. 35 min.

Gdy dziesięcioletnia osierocona Mary przybywa do tajemniczej posiadłości w Yorkshire, by zamieszkać ze swym unikającym ludzi wujem i jego bardzo zasadniczą gospodynią, nie może nawet podejrzewać, że właśnie zaczyna się najbardziej niezwykła przygoda jej życia. Mimo surowych zakazów, zaczyna poznawać ukryte zakątki posiadłości, by wkrótce trafić na fantastyczny i ogromny ogród. To tu, wraz z bratem pokojówki Dickonem i uroczym bezpańskim psiskiem dziewczynka odkryje moc wyobraźni, przyjaźni i odwagi, co bardzo jej się przyda, gdy dowie się, że w posiadłości mieszka nie tylko wuj, ale i jego chorowity syn.

Ekranizacja klasyka literatury dziecięcej, powieści Frances Hodgson Burnett pod tym samym tytułem.

 

Copyright © 2014-2018 Kino za Rogiem - Biblioteka Bielany Warszawa , Blogger